Day of the Dragon – de Richard A. Knaak | Recenzie Carte

Day of the Dragon de Richard A. Knaak e prima din seria romanelor Warcraft. Actiunea se petrece in Azeroth, dupa cel de-al doilea razboi si se invarte in jurul misiunii unui mag din Dalaran pe nume Rhonin, trimis sa investigheze cetatea in care e tinuta regina dragonilor Alexstrasza. Aceasta fusese tinuta prizoniera de clanul Dragonmaw, care o folosesc pentru a crea dragoni cu ajutorul carora sa mentina un avantaj impotriva aliantei.

Rhonin, este insotit de catre un ghid, o elfa pe nume Vereesa Windrunner iar pe parcurs li se alatura miticul Falstad Wildhammer. Impreuna ei ajung sa ia parte la o serie de evenimente care ii duc din ce in mai aproape de eliberarea lui Alexstrasza, evenimente eclipsate de re-aparitia unui rau antic, aparitie ce ameninta toate fiintele vii din Azeroth.

Aceasta carte nu mi s-a parut la fel de captivanta ca celalalte din serie, ca de exemplu trilogia “War of the Ancients”. Si cred ca stiu de ce. In 2000, jocul Warcraft 2 era destul de popular dar fan fiction si interesul pentru universul Warcraft era cam scurt. Imi imaginez cum Chris Metz, directorul creativ de la Blizzard l-a sunat pe Richard K. si l-a intrebat daca vrea sa le inceapa seria de romane. Richard, sub indrumarea lui Chris a intarit fundatia povestii a ceea ce urma sa devina Universul Warcraft.

O mentiune ce mie mi s-a parut foarte interesanta e ca in poveste apare Arthas pentru 5 secunde ca si copil, cartea fiind publicata in 2001, iar apoi ne dam seama cat de legat e acel copil de majoritatea firelor de poveste ce impanzesc Azeroth.

Revenind la ideea de dinainte, Richard K. a intarit o fundatie cu aceasta poveste. Putea sa faca o treaba excelenta cum a facut in a 2-a,3-a, 4-a carte a sa, cand si-a mai dat drumul? Da. Avea experienta necesara pentru un acest altfel de proiect? Nu.

Deci, pentru asteptarile realiste care ar trebui sa le avem de la aceasta prima carte, eu cred ca s-a descurcat onorabil. Verdictul meu: cartea nu e rea, ne face cunostiinta cu Rhonin, Krasus, Vereesa si Wildhammer. Si o face intr-un mod placut. Recomand cartea oricarei persoane pasionate magie si dragoni, sau pur si simplu oricarei persoane care a jucat vreun joc din seria Warcraft.

For the Aliance!