Deepmind – Ce poate cea mai complexa Inteligenta Artificiala de la Google

Anul trecut in Aprilie s-a postat un video pe Youtube unde Demis Hassabis, vice-presedintele departamentului de inginerie la Google-Deepmind, prezenta progresele facute de inteligenta lor artificiala.

Au luat un joc Atari 2600 numit Breakout si au lasat AI sa se descurce, indicandu-i doar punctajul care creste atunci cand face ceva bine.

  • Dupa 2 ore de joc, nu prea face mare lucru. Pierde mingi, se misca haotic, incercat sa faca puncte.
  • Dupa alte 2 ore, nu mai rateaza nici o minge si reuseste sa tina pasul cu viteza crescatoare a jocului. Publicul aplauda, e ceva nou pentru o inteligenta artificiala sa reuseasca sa se auto-invete invete regulile unui joc si chiar sa-l bata.
  • La secunda 36, Demis mentioneaza ca au fost multumiti de rezultat si s-au gandit sa mai lase programul inca 2 ore sa mai invete. Nu numai ca AI a reusit sa tina pasul cu jocul, a descoperit cea mai buna metoda de a castiga, in timp record.

Au incercat mai multe jocuri Atari si altul la care AI a devenit as e jocul Boxing, in care “a gasit o slabiciune si a exploatat-o sistematic” pentru a castiga.

Progresul in domeniu e imens si Demis Hassabis mentioneaza ca vor incerca sa experimenteze jocuri 3D, ca si Quake si vor incerca sa-l invete concepte abstracte, simboluri si lingvistica.

Intr-un interviu recent, geniul de la Google a relatat ca in timp vor reusi sa aduca AI-ul la un stadiu la care va putea invata singur sa joace Starcraft sau Call of Duty, dar nu va fi la nivelul cognitiv al unui copil de 3 ani.

Un exemplu perfect dat de el a fost ca un copil de 3 ani pot interactiona cu lumea inconjuratoare intr-un mod sofisticat. Cum un copil se plimba intr-o camera si lumina si umbrele de pe unele obiecte se schimba, el isi da seama ca sunt aceleasi obiecte. Un AI nu va putea face asta.

La ora actuala, Google are cea mai promitatoare inteligenta artificiala si solutia pentru avansare ar fi un algoritm care sa permita un nivel de “gandire” mult mai inalt si pentru asta va fi nevoie de o putere de procesare mult mai mare decat cea la care avem acces momentan.

Aici intervine D-Wave, compania canadiana care va face pentru Google primul computer cuantic (va folosi qubiţi – unitaţi ce pot fi 1 sau 0 sau amandoua in acelasi timp). Daca au reusit sau nu sa vina cu ceva revolutionar care sa fie mult mai bun decat ce exista la ora actuala, vom afla anul acesta in Martie.

Google incearca sa creeze ceea ce acum 10 ani parea science-fiction. Dupa ce inteligenta artificiala va invata sa joace Call of Duty si Starcraft, o vor testa in industria robotică, mai specific pe robotii lor care stiu sa alerge si sa se tina singuri pe picioare.

Nu va faceti griji, deocamdata AI are dificultati cu PacMan si SpaceInvaders. Si scopul lor final ar fi sa ne ajute cu inovatii in stiinta si avansarea umanitatii. Deocamdata 🙂

 Hasta la vista, baby

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Citeşte Articolul Precedent:
som
Top 5 jocuri PC pe care le-am jucat in 2014

#5. Dota 2 Un multiplayer online battle arena, refacut dupa harta de Warcraft3: Defense of The Ancients. Multa lume il...

Închide