Rendezvous with Rama de Arthur C. Clarke – Recenzie Carte

Prima data am auzit de „Rendezvous with Rama” (Intalnire cu Rama) dintr-un interviu cu Morgan Freeman. Fusese intrebat daca s-a gandit vreoadata cum ar fi sa piloteze o nava spatiala. Morgan Freeman a zambit si apoi a dezvaluit ca a cumparat drepturile cartii pentru o adaptare pentru marele ecran.

Nu mi-a trebuit mai multa convingere de atat pentru a citi cartea. Iubesc Sci-Fi si imi place sa fiu la curent cu ce filme vor mai aparea. Nu am fost dezamagit. Cartea a fost publicata in 1972 si pot spune cu certitudine ca multe din filmele sf din ziua de azi s-au inspirat din ea. Pe buna dreptate, deoarece ideile prezentate sunt provocatoare si incitante pentru cei pasionati.

In anul 2130, un asteroid este descoperit langa Jupiter. In curand, astronomii isi dau seama ca acesta nu e un asteroid obisnuit, avand viteza de rotatie prea mare. Convinsi ca acesta nu vine din sistemul nostru solar si ca vine din spatiu interstelar, o proba spatiala este trimisa sa cerceteze. Imaginile trimise de proba indica faptul ca asteroidul este un cilindru perfect de 50km lungime.

Un echipaj este trimis sa cerceteze in detaliu obiectul, supranumit „Rama”, dupa zeitatea hindusa, nestiind daca vor fi in calitate de ambasadori ai Pamantului, sau prima linie de aparare.

Aceasta carte este un exemplu perfect de poveste cu extraterestri, fara extraterestri. Sunt ceva fiinte dar mai degraba pot fi considerate roboti. Cartea e un puzzle mare, pe care cititorul este invitat sa il puna cap la cap. Descrierea e fantastica, cu mentiune ca autorul se bazeaza in mod special pe descrieri sonore. Esti invitat sa explorezi cot la cot cu echipajul Endeavour, o lume extraterestra numita Rama. Nu exista batai spatiale, nu exista rapiri sau infestari, exista doar intrebari si observatii.

But at least we have answered one ancient question. We are not alone. The stars will never again be the same to us.